HTML

Biciklivel a Közgázra

Belváros, fiatalság, értelmes emberek = biciklis paradicsom!!!

Csatlakozz hozzánk a Facebookon is!


Jelöld be a Biciklivel a Közgázra csoportot!

Akik nyélen rakják

2008.02.17. 17:12 ders

Akarjuk - de milyet?

Jól halad a petíció, úgy látszik tényleg nem légbőlkapott ötlet ez a biciklitároló-dolog! ;-) Az igény megvan (és még legyen több!), ezt kell most kiegészíteni a szakmai ajánlással, a lehető leggyorsabban (=a hét vége), hogy tavaszra tényleg legyen eredmény.

Van egy kis csapat, akik ezt összeállítják, viszont kíváncsiak vagyunk mindenki véleményére, hogy hol kéne, hol nem kéne, milyen tároló kéne szerinted! Minden ötlet fontos lehet, ha itt a lehetőség, hogy kiharcoljunk valamit, akkor az a valami legyen tökéletes!

 

Az alapkoncepció röviden

Tároló fajtája: 80x80-as U-cső, amihez a vázat is lehet lakatolni

Helyszínek: Főépület: mindkét oldalsó bejárat mellett a Duna felőli oldalon a bejárattól az épület végéig. Sóház: a bejárat két oldalán. Új épület: a bejárat előtti fedett tér kihasználható részein: főleg oldalt, ahol nincsenek padok most, ezenkívül az utcafronton is, ha nem lenne elég hely. + a mélygarázsban a már kijelölt helyeken ugyancsak U-vasak felszerelése (és sorompórövidítés a jobb megközelíthetőségért).

Biztonsági kamerák kérdését meg kell vizsgálni, hogy hova érné meg. Költségcsökkentésként reklámfelületként is lehet használni ezeket a tárolókat.

 
 Ez lenne az alap, kritizáljátok ha nem tetszik, mondjatok kiegészítéseket! Tényleg profi anyagot szeretnénk összeállítani, költségbecsléssel, tehát ha van valami ötletek vállalkozóra, aki olcsón meg tudná csinálni, és árajánlatot tud mondani, vagy boltra, vagy aki hirdetne szerintetek, azt is írjátok be!

(További példákat lehet nézegetni itt.)

3 komment

Címkék: hol? biciklitárolók milyen?


A bejegyzés trackback címe:

https://kozgazbicikli.blog.hu/api/trackback/id/tr30342942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tula 2008.02.20. 11:48:15

a CEU-n ehhez hasonló tárolók vannak a belső udvaron, annyi különbséggel, hogy ott van még egy vízszintes vas az U-csőben. talán ki lehet deríteni, hogy nekik ki csinálta

egyébként meg max riszpekt

Letenyei Laszlo · http://www.uni-corvinus.hu/wita 2008.02.20. 13:05:43

A kampany soran keszuljetek fel arra, hogy a kerdest elintezettnek fogjak tekinteni: az uj epuletben (Kozraktar ut) VAN biciklitarolo, meghozza fedett, kameraval megfigyelt, az epulet alatt, az auto parkoloban. Felkeszulhettek arra, hogy az is elhangzik: most is uresen allnak a kerekparos parkolohelyek, es a tervek szerint a kozelseg miatt ez a kapacitas mindharom epuletet ki tudja szolgalni. Itt a gond egyreszt az, hogy az auto-parkolobeli biciklitarolokat meg szinte senki sem ismeri, masreszt az, hogy szukos lesz a kapacitasa. A sohaz vagy foepuletbeli egyetemistak meg ugysem tartjak a biciklit a kozraktarban, ez illuzio. Nem szamoltam ossze, hogy a kozraktarban osszesen mennyi kerekpar-tarolasra, lekotesre alkalmas hely van, de teny, hogy egyelore tobb, mint amennyit mi, bringasok telen hasznalunk. Az is nyilvanvalo, hogy tavasszal ennyi hely keves lesz. Az is teny, hogy ezeken a helyeken sem lehet normalisan 2 biciklinel tobbet lekotni. A kampanyt ezert, szerintem, terjen ki a kovetkezokre is: 1. propagalni kellene a Kozraktar uti bringasok kozott, hogy VAN biciklitarolo, ingyenes, szabad, hol van, es hogy oda, ne pedig a foldszinten, a kukakhoz kossuk a bicikliket. Peldaul kellene ilyen targyu plakat a padok, kukak felett. 2. Ossze kellene szamolni, hogy akkor most hany lakatolhato hely is van a garazsban 3. Kerni kellene, hogy a kerekpartarolasra kijelolt helyeken a kerekparok lelakatolasara alkalmas korlatokat tegyenek ki, olyan, mint az elozo hozzaszolasban (ez lehet mobil is, hiszen ugysem lop senki bicajt egy bekamerazott parkoloban egy ketmazsas acelkorlattal egyutt) 4. Ujbol ossze kellene szamolni, hogy ilyen megoldassal hany kerekpar helyezheto el 5. Kellene egy becsles, hogy hanyan jarnak tavasztol bicajjal (plane, ha megoldhato a normalis tarolas) 6. Erre hivatkozva kellene tovabbi bici-tarolohelyeket igenyelni, de konkretizalni, hogy mennyit es hol. Az uj epuletnel az epulet uzemeltetoi valoszinuleg sosem jarulnak hozza, hogy a kerekpartarolo a bejaratnal legyen, mert zavarja a gyalogosokat. Egyetertek: inkabb az autosokat zavarjuk, es legyen a kerekpartarolo a garazsban. A surlodasok stb. miatt a kerekparok minel koncentraltabb helyen, bejarat kozeleben, esszeruen minel jobban tomoritve legyenek, viszont - ugy rogzithessuk, hogy mindenki hozzaferjen, ne a kerek magassagaban kelljen a lancot kotozgetni, hanem a vaz magassagaban, ahogy az elozo hozzaszolo felvetette

pzita 2008.03.25. 12:05:00

nem értek egyet a mély garázsos bicikli tárolással, vélemyéánem szerint a bejárathoz közel, szükséges elhelyezni a bicikliket. ezek a tanulmányok bizonyára fontosak lesznek a későbbi érvelésekhez..
Valóban lehet hogy nagyon sokan nem használjuk vagy nem is tudunk a mélygarázsos parkolási lehetőségről, valószínüleg azért met nemvolt idejében "reklámozva", másrészt azért mert kényelmetlen helyen van, úgy gondolom hogy a szomszédos utcára néző irodaháznak van rá szüksége, és nekik hasznos is, mivel reggel beteker, este haza- így funkcionális is akár, viszont mi diákok jövünk megyünk egész nap.
Másrészt nem kell a CEU-ig menni, elég ha átsétálunk a szabadsághídon, és besétálunk a Műegyetem főépületéhez! igaz ott parkosított stb, de a főbejárat(FŐÉPÜLET) közvetlen jobboldalán egy nagyon egyszerű biciklitároló szerkezet van! ami szerintem nállunk is életképes lenne, és nemhiszem hogy akár drága is lenne.
A mélygarázshoz visszatérve, hasznos lenne az a módszer, amit a parkoknál is használnak, miszerint a kitaposott ösvényeket alakítják ki kikövezett járdáknak, így látható, hogy melyek azok az útvonalak amiken a gyalogosok járnak, lefordítva azthiszem ezt volt módunk látni a C.épület előtt, mármint, hogy hol lehetne pl. megszüntetni az amugyis nagyon árnyékos kis pados ülős részeket a biciklik kedvéért....
(egyáltalán nehezen felfogható számomra, hogy miért nem szerepeltek a bicikli tárolók az eredeti tervekben...)
süti beállítások módosítása