HTML

Biciklivel a Közgázra

Belváros, fiatalság, értelmes emberek = biciklis paradicsom!!!

Csatlakozz hozzánk a Facebookon is!


Jelöld be a Biciklivel a Közgázra csoportot!

Akik nyélen rakják

2008.04.23. 21:54 ders

CSAK JÓ LAKATTAL!



Ha te bármely itt fenn látható lakattípust használsz, AZONNAL CSERÉLD LE! Ezeket néhány másodperc alatt le lehet vágni egy erővágóval - és sajnos ez meg is történik a Közgáznál, egy szomorú történetet olvashatsz itt, de már mástól is hallottam ugyanezt a történetet egy hete! Veled ez ne történjen meg (hidd el, az nem segít, hogy "áá nekem úgyse lopják el, olyan gagyi a biciklim")!
Nézd meg ezeket: spirálzár, vastag sodrony, gerinclakat

Még ma menj be a legközelebbi boltba és vegyél egy U-lakatot vagy vastag acélszemes láncot!! (ld. lent) Ezek megvédenek! (persze mindent le lehet vágni,  csak sok idő és nem éri meg) A lényeg, ha rendes (=ilyen) lakatot használsz, akkor biztonságban érezheted magad, nem kell tartani a lopástól, gyere nyugodtan biciklivel és lakatolj!

Aki pórul járt, annak fel a fejjel, új (nem drága bicikli), jó lakat és hajrá!!

További információt itt találtok: http://www.criticalmass.hu/lakat
A biztonsági szolgálatnak meg szólunk, hogy néha nézzenek rá a tárolókra órák alatt.

22 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kozgazbicikli.blog.hu/api/trackback/id/tr94439459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aron · http://criticalmass.hu/lakat 2008.04.24. 00:01:13

Ha nem hiszed, hogy bárhonnan ellopják fényes nappal a biciklidet:

youtube.com/watch?v=4foz0LteBEc

a bringád biztonsága csak rajtad és a lakatodon múlik!!!

bakter.house 2008.05.02. 23:39:30

csakis u-lakat, edzett lánc+biztonsági lakat (nem a barkácsboltos, hanem abus, kryptonite etc.), vagy az abus bordo-szerű hajtogatható collstok-lakat. ha nem költöttél legalább 10.000 körül egy lakatra, akkor valszeg nem költöttél rá eleget, de majd költesz egy új bicajra.

Kazi 2008.05.15. 00:32:16

Szerintem az lenne a megoldás, hogy bekamerázzák a biciklitárolókat, lehetőleg arcmagasságban is, és ezt jó nagy tábkákra kiírják. Persze ez nem helyettesíti a jó zárat, csak hosszú távon olcsóbb és egyszerűbb mindenkinek (egyetem, rendőrség, lelki béke stb.).
Egyébként még a Sóház előtti tárolót tartom a legbiztonságosabbnak, mert cigiszünetben oda járnak ki a biztonsági őrök. De a kamera, az lenne a frankó. Kit kell nyúzni ez ügyben?

brianedit 2008.05.16. 09:38:31

Kedves Kazi, sajnos, ha egy tárolót bekamerázunk, attól még nem lesz az összes kamerával figyelve az egész városban. A tolvajok meg amúgyis remek jól ki tudják védeni a dolgot: ügyes kapucni használat, jó irányba fordulás és máris semmit nem ér a kamera felvétele. Vegyetek inkább jó lakatot és gagyi bringát.

háell 2008.05.19. 21:57:08

Sziasztok,
ja a kamera nem sokat ér..
Viszont ma néztem a főépület új bringaparkolóját, és estére még a legjobb zárral sem hagynám ott a bringám. Eléggé lötyögnek a parkolóvasak, 2 perc alatt kiveszek egyet, és az a félujjnyi vastag ráhegesztett összekötőt utána már két hajlítással le lehet törni.

Még nem használtam, t-karos vagyok, c épület, ott meg vagy kuka, vagy leviszem a mélygarázsba, ahol meg senki se látja... Szóval a c épület, valami normális jöhetne, ja, és nagyon fontos, hogy a fedett rész alá próbáljátok kérni, hogy ne ázzanak a cangák - ezért is jó a külső 2 kuka...

Mondjuk egy olyat, mint a hajtipajtiék tettek az útra, olyan jöhetne a főbejárat előtti tér fedettt részének két szélére.

lodovico 2008.05.20. 11:20:34

háell:
mélygarázsba simán be lehet vinni a cangát? Ha igen, akkor én is kipróbálom...

ders 2008.05.20. 18:54:24

be, de támaszokat, amihez lakatolni lehetne, nem voltak képesek letenni.

primo 2008.05.21. 22:25:59

Sziasztok!
Van egy nagyon rossz hírem a mélygarázzsal kapcsolatban. Kedden ellopták az első biciklit onnan is. És ott még kamera is van. Találkoztam a megrövidített tulajjal. És mi volt a kezében??? Természetesen egy elvágott spriál lakat. No comment.
U-lakat

onemen 2008.05.22. 16:50:15

Én voltam az. Azért vittem oda le mert nem volt pénzem most egy U-lakatra, gondoltam amíg veszek egyet addig ott tartom lennt, hogy ne lopják el. Nemrég kezdtem biciklivel suliba járni ezért nem tudtam az elején h U-lakat kell. Mosmár tudom. Sajnos.

ders 2008.05.22. 17:34:00

Sajnálom.. :(
Kérdezted a biztonsági őröket, hogy van-e valami használható felvétel? Mit mondtak?

Ebből is látszik, hogy nem szabad halogatni egy normális zár megvételét.. De hajrá, ne add fel, lehet viszonylag olcsón bicajokat kapni!
Viszlát a vasaknál újra! ;-)

Háell 2008.05.23. 14:28:00

Basszus...
Nagyon sajnálom, ráadásul még rosszabb, ha friss bringástól lopnak, ne szegje a kedved. Vegyél használt cangát, kopott vázzal, de jó cuccokkal.

A kamera faszt sem ér, mint fentebb említettem, olyan helyre kell tenni, ahol sokan mászkálnak. A biztőrök meg lúzerek, meg nem is érdekli őket, még az amcsicsávót is hagyták letojásozni.

Szóval ne vigyétek le a mélygarázsba, bár vannak ott bringás piktogrammok, melyek a leendő tárolót jelzik, meg vannak vastag vasak is (U-lakatnak túl vastag) amihez kötni lehet, csak nem látja senki a bringát, még egy flex sem tűnne ott fel.

Ki tárgyal az üzemeltetővel?
Szerintem a legjobb egy olyan lenne a C épület előtti fedett részen, mint a hajtipajtié, két oldalt a falnál 1-1 db ilyen tároló, félmilka alatt megvan. Szem előtt van, biztonságos, és nem áznának a járgányok. ha egymilliárdos az évi bérleti díj, akkor ez igazán nem tétel.

Szóval ha folyamatban van egy tároló beszerzése, akkor azt véletlenül sse a mélygarázsba tegyék. szerintem.

Kazi 2008.05.24. 00:48:38

Azt nem mondtam, hogy a kamera helyettesíti a jó lakatok használatát, de nehogymár a fél Elzett gyár ott lógjon a nyakamban. Napközben kicsit feltűnő, ha valaki kapucnival a fejében biciklik között matat (főleg május végén-júniusban), szóval ártani biztosan nem ártana a kamera, és szép nagy betűkkel ki kéne írni, hogy veszik minden léptedet. Továbbá a biztonsági őröket cigiszünetre a tárolókhoz kéne vezényelni (lásd Sóház).
Csak furcsállom, hogy óriási összegeket mennek el mindenféle tudományos lakatra, és az egyetem az új biciklitárolók felszerelésén kívül nem tesz semmit, hogy azok a kerékpárok meg is legyenek a későbbiekben.

onemen 2008.05.24. 21:50:56

Biztiörök megkérdezve. Kamerán semmi nem látszik mert nem a biciklitárolora néz. No comment. Én nem nézhetem meg a felvételt. Kb baszhatom... Tudtok vmi jo oldalt ahol használt bicokat lehet venni?

maresz 2008.05.25. 08:36:08

hali!

szerintem a tárolók környékén kéne reklámozni azt hogy jobb lakat kell, meg hogy márpedig itt lopnak!
illetve a másik nem túl praktikus, de talán kifizetődő ötlet.
rég óta tervezem, de erre sosincs időm meg kedvem se nagyon. kikötni néhány bringát cérnával (vékony lakat) és várni amíg jön az a paraszt. biztos vagyok benne hogy nem 1-1 eltévedt madárról van szó, akinél éppen van egy drótvágó. aki a közgáz elől cangát lop, azért megy oda alapból. persze nem tudom mit lehet csinálni vele ha elkapjuk, de talán meg lehet beszélni vele hogy többet ne jöjjön... : )
na persze ez sajnos vizsgaidőszak utánra marad.

maresz 2008.05.25. 08:40:43

jah és még annyi, hogy szerintem nem kapucniban meg napszenban lopják ezeket a bringákat.
egy spirál lakatot kb 10 másodperc leszedni, nem is látja senki. olyan mintha a féket igazgatná. szal ehhez nem kell semmilyen kommandó felszerelés. az egyetlen esély ha látod ahogy eltekernek a bringáddal.

Háell 2008.05.25. 10:39:37

onemen:
piacter.bikemag.hu/
vagy vatera
vagy bringaboltokban nézel használtakat.

Érdemes előtte egy megbízható bicajboltossal konzultálni. (REKLÁM: pl A kerékpárbolt, XIII Reitter F. u. -nagyon rendes és megbízható)

Meg vedd figyelembe, hogy még párezret rá kell költeni.

Nem értem, hogy miért nem engedték megnézni a felvételt... Kicsit gyanús... Másrészről, arról, hogy ki megy be meg ki, arról van felvétel. Ha maga a lopás nincs is szalagon, az, hogy kitolja a bringát, az tuti megvan.
De mondjuk a felvétellel sem érsz sokat. Sajnos.

ders 2008.05.25. 13:24:39

Oneman:
kerekparpiac.hu/
flux.hu/boltok/ - itt az összes pesti szervíz helyét megtalálod (legtöbb árul használt bicókat). Nagyon hasznos.

A felvétellel kapcs.: elméletileg a rendőrség nem fogadja el bizonyítékként. Bár nem értem, hogy miért... Voltunk a héten a műszaki igazgatónál, két dologról kérdeztük:
1) újépület és mélygarázs. Erről megy majd egy poszt.
2) kamerák a már meglevő tárolóknál. Megvan a hajlandóság, a technikai megvalósításon gondolkodnak. De igazából mindenki tudja, hogy ez csak félmegoldás.

A megoldás másik felét viszont már megkezdük! Pont azt csináljuk, amit maresz is felvetett: kis papírcsíkokat teszünk a gyász lakatokra, hogy tájékoztassuk a használót. Ha valaki beszállna az akcióba (az lenne a jó, ha mindig kapna ilyet, aki megérdemli, akkor lesz hatása), írjon mailt a dersnemeth kukac gmail pont com-ra, átdobom a cuccot, lehet nyomtatni és tűzni!

Az elkapós móka se lenne rossz, viszont ahhoz egy egész napot ott kéne ülni mindig valakinek (meg okosan kitalálni a dolgokat).

maresz 2008.05.26. 10:22:21

hali!

na azt hiszem tanúja voltam egy lopásnak úgy 20 perce a főépületnél. azért mondom, hogz csak hiszem, mert magát a 10 másodpercet amíg tarthatott nem láttam, de enyhén gyanús figura tekert el...
szal jövök be az egyetemre, megyek a tárolók felé, és látom hogy jön egy elég idős csávó néhány tetkóval meg egy laptoptáskával egy zsír új bringán. utána látom, hogy mintha a kezében lenne egy spirállakat. nem akarok előítéletes lenni, de nem volt az az átlag egyetemista. a "laptoptáska" szintén gyanús a többi öltözék mellé. ráadásul visszanézett még a csarnok felől, sajnos amire leesett hogy mi van már eltűnt.
sajnos nem kapcsoltam elég gyorsan, meg ugye nem is voltam benne teljesen biztos, most sem vagyok az. majd ha jelentkezik valaki egy fekete merida vagy talán magellán bringáért amit ma loptak el, akkor biztos lesz.
mindenesetre a leírás: 60 fölötti csóka, néhán sittes tetkó (értsd: halváy feliratok, szeretlek mari, illetve dzsoni stílusban) rövid gatya, fehér sapka, elég nagy darab, de inkább csak hájas mint izmos. van nála egy laptoptáska meg viszi magával a lakatot amit leszedett. nagyjából ennyi.
jah és még hozzátartozik, hogy bementem az egyetemre beszélni a szekussal. úgy látszik elég sokan mondták már neki ugyanezt a sztorit, mert már készen állt a sablon válaszokkal. ami viszont megdöbbentő:
1. nem tehet semmit még ha látja, akkor sem
2. a sulin kívüli rész magánterület, semmi jogköre nics a szekusnak
3. nincs kamera, ami van az meg nem oda néz stb.

szal nagyjából ennyi. ha valaki látja ezt a parasztot akkor nézzen már rá a hogy mit csinál, vagy valami.
ha esetleg benéztem volna az esetet, és az úr a az egyetem legidősebb hallgatója, esetleg professzora akkor elnézést... : ) ennek az esélye így utólag belegondolva 0

Háell 2008.05.30. 17:32:38

Újabb bringalopás...

alleycat.hu/lopott-bringak/20080530/altrix-x1-feher-noi-vazas-sarhanyos-elejen-kosartarto

És az én bicajom is ott volt ma, szintén kukához láncolva, egy ratyi gerinclakattal... (tudom, tudom, csak nincs zsém...)

bazz...

Bumbi 2008.07.01. 16:03:40

Ha a legjobb lakatot akarod Mo.-on a legolcsóbban, akkor írj nekem. New York Chain® w/Evolution series 4 Disc Lock 100cm 20.000-ért (Hercehurcánál 30.000!!!). vadi új!
Fahgettaboudit rendelésre 28.000.
www.kryptonitelock.com/Products/ProductDetail.aspx?cid=1001&scid=1002&pid=1193

Apróhölgy 2009.04.14. 08:28:07

bringabutik.hu/vasarlas/152/3824/

Ez már elég tűrhető kis lakat, nagyon alap, de szerintem ez a minimum :o) És az ára sem annyira húzós, bár az eggyel nagyobbat én jobban preferálom.

bringascsaj 2010.10.16. 23:28:01

Az én bringámat is ellopták, a főépület elől, délután 3-kor, ráadásul Karrier Expo idején, amikor özönlenek ki és be az emberek! Könyörögtem a biztonsági csávónak, hogy had vigyem be ez épületbe, csak egy fél órára hátra (ahol lélek nem jár), mert tudtam, hogy nem megfelelő a záram (még nem volt pénzem egy jóra) de muszáj volt bringával mennem, mert elkéstem volna egy időpontról. Mondta, hogy szó nem lehet róla, még poénkodott is, ha elviszik így jártam, hihihi. .... ! Ezért 5 percenként kirohangáltam ellenőrizni, és tessék, a 4. 5 percben már nem volt ott! :((( Fúúúúúúúú .... /no további komment/
süti beállítások módosítása